Zeliha Üveysin Neslihan Tamer ve Avanelerine Cevabıdır

Rabbimin izniyle uveys zikrinin kadri ve halveti tarikatından olduğunu söyleyen Neslihan Tamer kendi aklınca araştırma yapmaya çalışmış

Birinci akılsız akıl nefsle hareket eder alıntı yaptıgın konular senin ne kadarda cahil olduğunun ispatıdır tarikatla bizim aramızdaki fark biz herşeyi Allahtan isteriz Araya aracı koymayız bu  bir bu zikir alıntıdır demen onların zikirleri esma ve tevhidle başlar bizler kapıya gelmeden direk odalara giremeyiz peki diyorsunki bu zikirleri okuyan kişi guzel şeyler yaşar Allaha yakınlıkları çogalır farkında mısın kelimelerinle çelişki içersindesin böyle söyleyen bir insan nasıl olurda kendi sordugu sorunun içinde bogulur her zikire baktıgın zaman mutlaka tevhidi gorursun tevhid Allahı birlemektir kurana baktıgın zaman zaten bunların cevabını alırsın yaşamadan o istikamete asla varamazsın gelelim bizler zikri Ahmet Mehmet için değil rabbim için yapıyoruz bu zikri yaparken bir şeyler görmek için başlamadık bu bir ikincisi yaşamadıgın bir şeyi sadece alıntılarla nasıl cevap verebilirsin …birde bir insanı kötü şeylerle yargıladıgın zaman biricik rasul açıpta kalbine baktın mı buyuruyor ya kırdıgın kalbi Allah seviyorsa? Manevi eğitime gelince marifet nedir Allahtan ilim alma halidir sen rabbe teslim olduğunda herşeyi Rabden istedikten sonra akılla degilde kalple hareket edersen o ilmi almaya başlarsın bakıpta gormediklerini gorursun kabının genişligince idrak edersin sıddıklık nedir samimiyettir dogruluktur bir nevi söz vermektir bu işaret.

Hepimiz doğduğumuzda müslüman olarak dogarız tertemiz eleste sen bizim Rabbimizsin dedigimizde rabbe söz veririz şu pencereden baktığımızda sıddıklık neydi samimiyet bir nevi eleste verdiğin sen benim Rabbimsin dediğin sözün şimdiki halidir sözüne sadık olduğunun işaretidir yunus atamız ilim ilim bilmektir .ilim kendini bilmektir.sen kendini bilmezsen bu nice okumaktır. Kendini bilmeyen daha nefsini ne ile mücadele edecegini bilmeyen kişi neyin doğruluğunu güdebilirki…nefsin eşyanın hakikatini soracagına sen kendine donup yani kalbine dönüp Rabbimin huzurunda ben nasılım diye sor ilk önce elifi sevgiyi ogren aklınla nefsinle değil kalbinle cevap ver RABBİM herşeyi gören ve bilendir

Gelelim bir diğer konuya biricik rasulumuzu halk ve sahabeleri neden seviyordu çünkü sahabeler biricik rasulde Allah aşkını goruyorlardı Sevgilide Allahı görmek peki muharrem hocaya baktığımızda bizde hiç bir çıkarı olmayan Allah aşkını görüyoruz o hiç bir zaman üstünüm demediki biz onda Allah ve rasul aşkını yaşadığı için seviyoruz yasin suresinin mealinde rabbim elçiler gondermişti onları yalanlamışlardı ve Allahu Teala iki peygamber gondermişti dini anlatmak için halk yine yalanlamıştı sonra şehrin ilersinden biti gelip uyun o elçilere sizden ucret istemeyenlere diye seslenmişti rabbim o adama haydi gir cennete dediginde ne olurdu onlarda bilseydi peki niye bunu yazdım bende tarikat geçmişi olan biriyim ve ne olduğunu da iyi biliyorum sadece araştırmak yetmez yaşayıp görmek gerekir yaşamadıgın bir şeyi araştırsan ne olurki ben yaşadım ve farkı anladım birincisi kula kulluk ediyorsun ikincisi Allaha kulluk ediyorsun fark bu yaşamadan nasıl ogreneceksin mesela kitapta okudun onun ne olduğunu anca yaşayarak ogrenirsin yasin suresinde o elçi nediyor para istemeyene uyun gelelim üveys zikrine gayesi Allah olan bir insan insanlarda kurtulsun diye gecesini gunduzune katan bir insanı tanımadan nasıl yargılayabilirsin Mevlana hz ne güzelde söylemiş bizi bilen bilir bilmeyende kendi bilir ..

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir